Keresztül a hullámvölgyeken

szállnak a boldog pillangók

szállnak a boldog pillangók

NyammNyammNyammNyamm

2015. május 23. - Silverstonia

jupiterr5.jpgAz ételről nem lehet leszokni.

Most itt a nyár, hát a fagyi az mindennek a csúcsa. 

Én is, mint mindenki, aki a súlyával küzd mindenféle diétát kipróbáltam. Én rájöttem arra, hogy a jojó effektusra keményen hajlamom van, ezért nem csinálok nagyon kevés kalóriájú diétákat. Illetve mivel heti 3x-4x sportolok tudom, hogy szükségem van bevitt kalóriára, illetve ha nem eszek, rohadt feszült leszek, és nem tudok koncentrálni, és úgy nem vagyok se jó barát, se jó munkatárs - viszont egy hisztis nő...

Egy éve, amikor baromi sokat dolgoztam és pont lett egy hónap szabadidőm elmentem személyi edzőhöz. Akkor megint egy ilyen súlyfelszedős időszakom volt, és a főnököm rám szólt, hogy ne csesszek már ki magammal, hogy visszaszedem a kiloim... És igaza volt, elmentem. Kaptam egy étrendet, ami nagyon minimális mozgásteret adott: A és B nap volt, csirke-rizs, zabpehely, zöldség, fehérjepor- mindez grammokra lebontva. Egy hónapig- amíg az edzések tartottak tartottam, aztán szétesett, mert megint csak sok munka lett, és nem nagyon tudtam rendszerezni a napjaimat (az életmódváltáshoz az elég fontos), de a reggeli része az tök jó volt, hogy bolti műzli helyett zabpehely joghurttal, mézzel almával, dióval, és a 150 gramm hús, 50 gramm rizs is betartható mennyiség.

És akkor tavaly decemberben megint nagyon szétesett a kajálás, és megint hízni kezdtem, és kitaláltam, hogy most akkor valahogy új alapokra helyezem a fogyókúrám.

Volt időm, tehát tudtam figyelni magamra, és a kajákra illetve a sportra.

Szóval elindítottam az első 100 napos egészségprogramomat. Csináltam egy plakátot, amire baromi nagy betűkkel kiírtam, hogy egészség. Minden reggel fogtam egy kis papírt, felírtam rá az aznapi dátumot, és kiragasztottam a plakátra, és az előző napi papírra pedig ráírtam azt a számot, ahányadik egészséges nap volt a százból. A caminonál is olyan jó érzés volt kimondani, hogy 400 kilométer, egyszerűen itt is jobb kimondani, hogy 60 nap, mint azt, hogy két hónap. Többnek tűnik, és minden nap meg tudod dicsérni magad.

És akkor az egészségprogram:

a, egyrészt felkértem egy barátnőmet, hogy beszélhessek neki, hogy hol tartok a programban, vagy ha nagyon nem bírom és enni akarok, vagy bármi. Ez szerintem jó, mert bármi nehézség adódik meg tudod osztani valakivel, és valaki szemmel is tart.

b, kalóriát számoltam: minden hétfő reggel méredzkedtem, és kiszámoltam a BMR értékemet. Ez az a kalóriaérték, amit az ember szervezete elhasznál nyugalmi állapotban egy nap alatt. Vannak programok, amikbe azt is be tudod írni, hogy mennyit sportolsz hetente, és arra is kiad egy értéket. Abból levonsz 500 kalóriát, és annyi a megengedett napi beviteli mennyiség. 

Ehhez oldal: http://orvosilexikon.hu/wrap.php?file=dcc.html  

c, Írtam mit eszek. Nagyon szerencsés helyzetben voltam, mert sok időm volt, és 4 hónapig majd' minden második nap főztem, és grammra pontosan leírtam a fogyasztásom, és így kordában tartottam az étkezést. Erre is találtam egy netes programot, amibe beállíthatod a napi fogyasztást, és minden étkezéshez kiválasztod miből mennyit ettél, és rögtön összeadja a kalóriákat. 

http://www.xn--kalriaguru-ibb.hu/fogyokura-dieta-naplo/fogyokura-dieta-naplo.php

d, És figyeltem arra, hogy mit eszek. Nem ettem fehérlisztet. Nagyon nagyon ritkán. És nem ettem rendes cukrot sem, csak nyírfacukrot. A glikémiás indexre próbáltam figyelni, mert ha az alacsony, akkor a kaja jobban eltelíti a szervezetet. Próbálkoztam eritrittel, mert az 0 kalória, de az eritrit nem édes. És hihetetlen kiábrándító, hogy szeretnél édes kávét inni, és két teáskanál cukor után a kávé épphogy nem keserű.

e, Igyekeztem olyan kajákat csinálni, amik finomak, esetleg olyan, amit még nem is ettem, és jól néz ki. 

138 napig bírtam. Igazából szerintem még semmi ilyen kajás dolgot nem bírtam ennyi ideig, ezalatt az idő alatt kb 6 kg-t fogytam összesen.

És töredelmesen bevallom azért kezdtem el írni, mert megrendítő, hogy a kajálásról nem lehet leszokni, és ezek a durva evési ingerek abszolút olyanok, mint egy szenvedélybetegség. Már rég tele vagy, de akkor is eszel, és még...

Szóval még mindig kutatom, hogy lehet egyenletesen szinten tartani az étkezést.

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogpillangok.blog.hu/api/trackback/id/tr107484138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása